A váltózár (úgy is ismert mint sebváltózár, sebességváltózár) egy kizárólag mechanikus szerkezet, ami rögzíti a sebességváltó kart, hogy azt illetéktelen személy ne tudja használni. Minden váltózár hátramenet ("R") ill. automatáknál parkoló ("P") állásban rögzíti a váltókart. Így a váltókar használhatatlan, az autó előremenet fokozatai nem használhatóak, nem kapcsolhatóak.
Használatuk nagyon egyszerű. A sebváltózárak lezárása típustól függ: kézzel (meg kell nyomni a zárat és elfordítani egy kicsit) vagy kulccsal is történhet (kulcs be, lezár). Nyitásuk azonban minden esetben kulccsal történik. Kulcsot bedugni, elfordítani és kész. A ma forgalomban lévő zárak mindegyike megfelel a velük szemben támasztott követelményeknek, ellenállnak mind a vegyi, mind a fizikai támadásoknak. Másolásuk védett, csak kódkártyával lehetséges. Jelenleg forgalmazott márkáink: Diamondlock, Bearlock, Construct.
A váltózárakat törőfejes csavarokkal (oldhatatlan kötéssel) rögzítjük a váltóboksz alá, úgy hogy azt roncsolás nélkül kiszerelni már ne lehessen. Ezért olyan nehéz kiiktatni és eltávolítani ezeket. A szerkezet rögzítéséhez pedig a gyári pontokat használjuk fel, így az alváz fúrása nem szükséges a beszereléshez, továbbá a gépkocsi gyári garanciája sem sérül. A váltózár konzol a kardánboksz alá rejtve kerül felszerelésre, így csupán a zár látható majd a boksz oldalán vagy tetején (gépkocsi típustól függ). Ez nagyon elegáns és esztétikus, ugyanakkor nagyon jó, megbízható védelmet nyújt. Bővebb információt "Kérdezz - Felelek" oldalunkon talál.